Pages

2011. február 3., csütörtök

Hétértékelés (3)

Ezen a héten nem voltam valami "bőbeszédű". Ezt betudom annak, hogy pirosbetűs ünnepnapjaim következnek, nekem ilyenkor depis tüneteim vannak és semmi nem jó...
94 kiló környékén mozogtam egész héten és nagyon-nagyon remélem, hogy 2-3 kiló víz van rajtam, mert az nem lehet hogy egy hétvégi bűnözéstől egy havi munkám dőljön össze.
Ma reggel 93,6 kg voltam.
Igyekeztem a következő rossz szokásomra figyelni: arra, hogy munkából hazafelé menet ne vegyek semmi nasit, szendvicset, ételt, kekszet, pogit, bármit. Nem a "munkából hazafelé beugrok a boltba" típusra gondolok, hanem arra hogy éhesen állok a buszmegállóban és bedobok egy szendvicset az aluljáróban...
Ha nagyon éhes voltam, akkor inkább egy mandarint, vagy almát ettem meg, de többnyire semmit ezen a héten (lehet azért, mert a bűntudat is ott volt :-)).
A napi időbeosztásom általában elég zűrös, egy normál munkanapon fél hatkor kelek, fél nyolctól négyig dolgozok és mire hazaérek fél hat, hat óra lesz. Ezért esténként lkezdtem utánaolvasni ennek az egész fogyókúrás és életmódos mizériának, hogy tudományosan is értsem, mi zajlik le bennem és mit kell tennem ahhoz hogy változtatni tudjak. És jöttek az ellentmondásos információk, vélemények. Özönlöttek - információs túltöltődésben szenvedek, ezért kellene a fejemben is végezni egy tavaszi nagytakarítást, hogy legyenek olyan alapelveim és meggyőződéseim, amik általam is elérhetőek és tartani is tudom magam hozzájuk. A héten egy dologra rájöttem: tökéletes fogyókúra nincs. Ezért csak néhány gondolat, amivel segíteném ezt az -egyenlőre kínkeserves- utamat:
  • Meg kell tanulnom magamra szabni az életmódváltásom paramétereit, hogy ne csalódjak századszor is abban amit elkezdtem és amit eddig mindig feladtam.
  • Fokozatosan kell áttérnem az egészségesebb életmódra, mert a drasztikus megvonások soha nem vezetnek jóra.
  • Rendet kell teremtsek magam körül (lelkileg és fizikailag is) hogy arra tudjak koncentrálni, ami valóban fontos.
  • Letisztultan kell gondolkodnom, nem szabad túlbonyolítanom semmit (ha jól esik, megeszem és nem azon gondolkodom hogy milyen következményei lesznek, vagy mit rontottam el)
  • Pozitív gondolkodás!!!! Ez természetemből adódóan sajnos sokszor nehezemre esik. Ha nem érzem magam biztonságban, akkor pánikolok. Ha pánikolok, akkor nem azzal törődök, ami valóban fontos.
  • Rendszer. Rendszert kell vinnem az életembe, mint amikor a kisgyermekek hozzászoknak az esti hétórás fürdetéshez. Mindenre kell időt szakítanom, mindennek megvan a maga ideje. Mindenre jut időm, ha akarom. (Mozgás!!!!!)
  • Fel kell fedeznem a mozgás örömét. (Mikor??????) Ő a nagy mumusom, hiszem és remélem hogy csak elindulni nehéz ezen az úton. Jól jönne egy agymosás.
  • Kis lépésekben előre haladni. Ha 10 évvel elkezdtem volna kis lépésekben gondolkodni, akkor most nem lennék 90 kiló felett. Családi előrejelzéseim szerint van még rá úgy 50-60 évem minimum, hogy változtassak. (Dédnagymamám jövőre lesz 100 éves, Nagymamám idén 67 éves - női ágon erősek vagyunk!!!) Ilyen prognózissal élhetek még pár évtizedet egészségesen :-)
Ezen a hétvégén a rendrakás tűzöm ki célul, mert nálam ez lesz mindennek az alapja. A zseni megtalál a káoszban mindent, én nem...
Szép és napos hétvégét!

1 megjegyzés:

pipacs írta...

Ez az!!! :)

Megjegyzés küldése

You can replace this text by going to "Layout" and then "Page Elements" section. Edit " About "