Pages

2011. január 21., péntek

Hétértékelés (1)

Mostantól bevezetem magamnak a pénteki hétértékelést, hogy számon tartsam mi is történt, csináljak egy kis következménylevonást.

Annyira megszerettük a nyer zöldséget mártogatni, hogy gyakorlatilag a héten vacsorára nem is volt más, csak ez :-) És legtöbbször Zs. kérte, hogy pucoljak már répát...
Jó is egyébként, hogy nem eszem annyi szénhidrátot, nem fogyok nagy ütemben, de érzem belül, hogy jót tesz a szervezetemnek az, ha nem tömöm üres szénhidráttal. Azt nem mondom hogy nem vagyok fáradt és erőtlen a nap végére, de az energiám egyértelműen jobb és több. Próbálom a húsfogyasztást is visszafogni, de a héten már előre megvolt rendelve a kajám, úgyhogy Zöldike, bocs, de nem hagyhattam ki a húst :-) Jövő héten megpróbálok inkább valami halféleséget enni fehér hús helyett.

A héten különös figyelmet fordítottam arra, hogy legalább egy liter vizet igyak. Ez minden nap sikerült. A módszer egyszerű volt: amikor megérkeztem a munkahelyemre, rögtön megtöltöttem a fél literes palackot - ennek délig el kellett fogynia. Ebéd után a második palack vizet osztottam be, munkaidő végéig. A harmadik palackot a hazaútra tartogattam, ezt nem mindig sikerült meginnom. De szerintem már a napi egy liter víz is haladás volt. Ezelőtt volt, hogy napokig nem ittam egy pohár víznél többet: ha már éreztem hogy szomjas vagyok, ittam, de egyébként nem. Nem tettem magam elé tudatosan a vizet, ezért sokszor lusta is voltam felkelni. Most minden nap az az első, hogy ha elfogy, akkor töltök. Remélem hosszabb távon is be fog válni ez a módszer, illetve majd természetes lesz hogy mindig legyen előttem víz.
Jövő hétre is kitalálok magamnak valami kihívást. :-)

Tegnap még megsütöttem a kenyeremet is. Szokás szerint - nagyon jól sikerült. Most lenmaggal készítettem, de a recept maradt. Nem túl kalóriaszegény szerintem, de a lényeg hogy nem fehér kenyér, és napi egy szeletnél többet megpróbálok nem enni. Szerintem ennyi belefér.
A héten ettem csokoládét is, de csakis jó minőségűt és azt is mértékkel, egy-egy kockát. Nem is voltak falási rohamaim, nem voltak olyan gondolataim, hogy most hirtelen fölzabálok valamit.

70 dekát fogytam (94,3) de nem is bánom, hogy nem hirtelen. Havi 2 kg mínuszt tűzök ki magamnak, de 4 kg-nál semmiképp nem többet. Ez egy év alatt már -24 kg.

Hangulatingadozásaim voltak, de ez biztosan nem csak az életmódváltozásnak köszönhető. Egyszerűen ilyenek most a körülmények a világban, a munkámban, az életemben.


4 megjegyzés:

Zöldike írta...

Szia Melinda :)

jaj, ne vedd ám olyan krasszra, amit mondtam a husi miatt!! :o hogyhogy nem ehetsz több szénhidrátot?? Amúgy meg nagy gratula a beindult fogyáshoz!

Melinda írta...

Tavaly nekem a doki azt mondta, hogy 120 g-nál több szénhidrátot ne egyek naponta. Amikor ezt tartottam, akkor jó volt a közérzetem is és nagyon lassan, de fogytam. Csakhát ugye számolgatni elég nehéz, ha az ember lánya dolgozni jár. Komolyan, az életem szervezési munkái rengeteget emésztenek fel bennem :-) és még nincs gyerekem sem....

Zöldike írta...

Nem semmi a dokid... akkor már értem... Tegnap én csak olvasás közben tornáztam... ezt te is kipróbálhatnád utazás közben - senki nem veszi észre, ha egy-egy izomcsoportot megfeszítesz, majd elernyesztesz, pl. a hasat, popsit, combot vagy felkart... de formálódsz tőle :)

Melinda írta...

Hirtelen elképzeltem magam ahogy a 840-es tömött buszon lengő karkörzést végzek :-)))))
Viccet félretéve, nem is rossz ötlet így mozgatni az izmaimat :-)

Megjegyzés küldése

You can replace this text by going to "Layout" and then "Page Elements" section. Edit " About "